Világjegy

Személyes véleményem a nagyvilágról. Plusz néha egy-két fotó...

Friss topikok

  • bandito: Node ki vizelt oda? :) (2008.11.24. 09:04) Győr
  • Zaychick: Ő a hatodik elem :-) (2008.11.23. 18:19) Dexter

Linkblog

Álláskeresés margójára

2013.12.03. 12:10 KorbenDallas

Mivel a jelenlegi állásom év végén megszűnik, így keresésbe fogtam (még ha nem is túl intenzíven).

Az utóbbi 1-2 hónapban volt szerencsém megfordulni pár helyen és azt kell hogy mondjam/írjam, hogy elkeserítő, amivel találkoztam.

Online álláskeresés

Alapvetően egy jó dolognak tűnne első látásra, ha a hirdetések zömét nem a közvetítőcégek által feladottak adnák... hogy mi ezzel a baj?

Nagyon sok esetben semmi nem derül ki (tényleg tisztelet a kivételnek) arról, hogy hova is jelentkezem/jelentkeznék.

Hely: pl. kurvára nem mindegy, hogy a Budapesttől 10 km-re az Biatorbágy vagy Kerepes. Miért nem lehet odaírni? Titkos? Kiderül, hogy a Csajágaröcsögei műanyagfröccsöntő keres gépbeállítót? Biztos van olyan pozíció, ahol tényleg fontos az álláskeresés során diszkréció, na de nem az esetek 95%-ban (gondolom én).

Követelmények: tényleg közhely, de lassan már raktárosi pozícióhoz is felsőfokú végzettséget várnak el (tárgyalóképes német és angol nyelvtudással). Valószínűleg ebben az álláskeresők is ludasak, mert felfelé kerekítenek mindent magukról, így ez egy ördögi körhöz vezet.

Fizetés: kötelezővé tennék egy tól-ig éves összeget az extrákat külön jelölve (pl. bruttó 3,0M-4,0M HUF alapfizetés + 200k cafeteria + Bp bérlet), így rögtön ki lehetne szűrni a jól hangzó, de fizetni nem akaró helyeket és elkerülhetőek lennének a félreértések. Mindenki tudja, hogy mennyi pénzre van szüksége a megélhetéséhez és ez alapján el tudná dönteni, hogy ez neki való-e vagy nem.

Ha sokkal precízebben fogalmaznának és több információval látnák el a hirdetéseket, akkor a HR-s kollégáknak is könnyebb lenne az élete, mert tizedannyi jelentkező papírjait kellene átnyálazni (bár ez lehet, hogy nem cél náluk?). Pl. nem kapnék ilyen szövegeket, amitől felmegy bennem a pumpa:
"Sajnos nemleges válasz esetén - a beérkezõ önéletrajzok nagy száma miatt- nem áll módunkban minden pályázatról visszajelezni, így arra kérjük, hogy amennyiben 2 héten belül nem érkezik Önhöz megkeresés kollégáinktól, úgy az aktuális lehetõség kapcsán kérjük, tekintse lezártnak pályázatát." --- 'zmeg, ez a dolgod!

Interjúk

Itt volt a legkevesebb negatív tapasztalatom (lehet, hogy csak nekem volt szerencsém). Utoljára 6-7 évvel ezelőtt voltam állásinterjúkon (még a válság előtt), akkor sokkal felkészületlenebbek voltak a HR-sek. Most semmi ilyesmi gond nem fordult elő, tényleg képben voltak a szakterületen belül.

Igaz, nemrég belefutottam egy érdekes szituációba.

Telefonáltak, hogy behívnának egy interjúra (elsőre azt sem tudtam kiazmiaz, mivel 1 hónap már eltelt és semmi reakció nem volt, ki is ment a fejemből), megegyeztünk az időpontban.

Megjelenek pontosan, mondom hogy itt vagyok 10:00 órás interjúra. Emberünk néz boci szemekkel, hogy tesztnapra jöttem akkor, ugye? Nem-nem, szó sem volt tesztnapról, egyébként is 12:00-ig érek rá, szóval lesz interjú vagy nem? Hát ők csak, akkor interjúztatnak, ha leteszteltek. Na itt kellett volna sarkon fordulni.

De egy kicsit felcsigázott a dolog, szóval legyen akkor tesztnap. Van 3 feladat, kb. 2 óra és 1 nap között oldják meg a delikvensek, oké talán belefér, ugorjunk neki. Leültetnek, gép bekapcs és elkezdi ember ismertetni szóban a feladatot (leírás nincs... na mindegy).
Szóval, van egy-két lista TXT-ben, amit valaki, valamikor, valamilyen adatokból legenerált. Ezt kellene reprodukálni az adatbázisból. Nincs db leírás, nincs dokumentáció, van saját fejlesztésű progi, ami megkeresi a db-ben az adott értékek előfordulását és próbálj meg ez alapján rájönni a struktúrára és a kapcsolatokra
Példa: "Vevőkód: 123456", "Vevőnév: Gipsz Jakab", "Dátum: 2013.01.01-2013.01.31", "Tétel: Gyújtógyertya, Mennyiség: 4db, Összeg: 4000Ft" (igazából kb 10-15 oszlop és ennél azért kicsit bonyolultabb, de szemlélteti nagyjából mi volt a feladat -> keresd meg a vevőtáblából a vevő adatokat, hozzá a számlázási adatokat, meg a cikkeket, stb. ). Ja és mindez nem angolul,hanem egyéb európai nyelven, ráadásul úgy hogy a TXT reportban az oszlopfejléceknek nincs köze db mezőnevekhez :-D
Na most én csináltam elég ilyen szarlapátolós melót, szóval nem ijedek meg tőle, de azt ne magyarázza meg nekem senki, hogy ezt nem bírták rendesen ledokumentálni (legalább a kapcsolatokat és összefüggéseket a visszafejtés során).
Azért megkérdeztem, hogy csak a teszt ilyen vicces-e vagy a munka is ez lenne, mert akkor nekem jobb dolgom is van. A válaszuk alapján további szép napot kívántam a rabszolgamunkához.
Ha valaki ráismerne a cégre/magára, akkor elnézést, ha egy kicist nyersen fogalmaztam, gondolom nem hívnak többet :-)

Utóirat

Oké, sokan mondták már hogy egy kicsit túl sokat képzelek magamról és néha (:) arrogáns vagyok, de ettől függetlenül egy vicc az, ami állásajánlat és álláskeresés néven folyik ma Magyarországon.

Szólj hozzá!

Címkék: állás álláskeresés állásinterjú

A bejegyzés trackback címe:

https://korbendallas.blog.hu/api/trackback/id/tr415672932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása